Ола Келленіус попереджає про загрози для європейської автоіндустрії
Глава Mercedes-Benz Ола Келленіус висловив побоювання, що запланована заборона Євросоюзу на продаж нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року може призвести до серйозного дисбалансу на ринку та підриву стабільності європейської автоіндустрії, пише Панорама українських подій.
У коментарі для Handelsblatt він зазначив, що така політика є «курсом на зіткнення з реальністю», оскільки не враховує регіональні відмінності, економічні ризики та поведінку споживачів.
За словами Келленіуса, електромобілі наразі залишаються в основному доступними лише для заможних мешканців міст, а в багатьох країнах Східної Європи їх частка на ринку не перевищує 10%.
«Ми не можемо будувати політику на прикладі Норвегії, де електрокари займають 90% ринку. Європа — це мозаїка, а не моноліт», — підкреслив він.
Келленіус, який також очолює Європейську асоціацію автовиробників (ACEA), закликав до технологічно нейтрального підходу: замість жорсткої дати необхідна гнучка стратегія, що включає податкові стимули, розвиток зарядної інфраструктури та підтримку альтернативних рішень — від синтетичного пального до гібридів.
В компанії визнали зниження попиту на електричні моделі EQB, EQE та EQS, в той час як традиційні автомобілі продовжують користуватися стабільним попитом. Mercedes-Benz не відмовляється від електрифікації, проте коригує свій курс, зосередившись на сегментах GLC та C-Class, оптимізуючи витрати та адаптуючи виробництво до реального попиту.
Келленіус попереджає, що його заява не лише критикує регуляторну політику, а й є стратегічним сигналом: без урахування ринкової логіки Європа може втратити контроль над власною автоіндустрією, поступившись більш адаптивним гравцям з США та Китаю.
