Компанія Jaguar Land Rover (JLR) оголосила про поступове згортання виробництва всіх своїх моделей у Китаї протягом наступних 18 місяців. Це рішення стало частиною масштабної переоцінки партнерства з китайською компанією Chery, яке протягом останніх років залишалося збитковим. Водночас компанія готується до запуску нового бренду Freelander, орієнтованого на китайський ринок, у 2026 році.
Із вересня 2025 року JLR припинить виробництво моделей Jaguar XE, XF та E-Pace на спільному з Chery заводі. До кінця 2026 року також буде згорнуто виробництво Land Rover Discovery Sport та Range Rover Evoque.
Паралельно з виходом із традиційного сегменту, компанія оголосила про відродження бренду Freelander, який постане в оновленому вигляді. Цього разу він функціонуватиме як окрема марка з власним логотипом, без прямої прив’язки до JLR.
Нові моделі Freelander будуть створені на модульній платформі Chery T1X, яку ще у 2016 році розробляли за участі інженерів JLR. Цю ж платформу використовують такі моделі Chery, як Tiggo, Omoda та Jaecoo. Перший Freelander отримає гібридну силову установку з можливістю підзарядки, що відповідає сучасним екологічним вимогам.
Хоча JLR братиме участь у дизайні моделей, основний акцент буде зроблено на вподобання китайських споживачів. Це частина стратегії компанії, що зіштовхнулася з викликами на китайському ринку: посиленням конкуренції з боку місцевих брендів та зниженням попиту на традиційні моделі JLR.
Фінансовий звіт компанії підтверджує складну ситуацію: після прибутку у 47,8 млн доларів у 2023 році, JLR зафіксувала збитки в Китаї. Водночас на ринку США спостерігається зростання, тоді як Китай, який ще недавно був найбільшим ринком збуту, опустився на п’яте місце за обсягом продажів.
Хоча офіційного підтвердження наразі немає, Freelander потенційно може стати глобальним брендом. Це відповідає стратегії JLR щодо диверсифікації портфеля брендів залежно від ринку. Зі свого боку, Chery активно виходить на зарубіжні ринки та вже стала найбільшим автомобільним експортером Китаю, відправивши за кордон понад 1,14 млн авто у 2024 році.
Таким чином, хоча JLR припиняє виробництво в Китаї у звичному форматі, компанія адаптує свою присутність під нові реалії, роблячи ставку на окремий бренд, що може відкрити нові перспективи як на китайському, так і на світовому ринках.