Попри важкі умови, пов’язані з війною та регулярними обстрілами, українські морські порти продовжують виконувати свою функцію. За інформацією, озвученою заступником міністра розвитку громад і територій Андрієм Кашубою в інтерв’ю для Укрінформу, у першій половині 2025 року обсяги вантажоперевезень досягли приблизно 40 мільйонів тонн, пише Панорама Українських Подій.
Серед цих вантажів, значну частину займають зернові — 20,3 мільйона тонн, тоді як руда складає 9,3 мільйона тонн, а чорні метали — 2,1 мільйона тонн. Однак, як зазначив посадовець, спостерігається деяке зниження обсягів вантажообігу. Це пов’язано, перш за все, зі зменшенням врожайності та зменшенням площ, відведених під посіви, через бойові дії та тимчасову окупацію.
За даними Української зернової асоціації, урожай зернових та олійних культур у 2024 році зменшився на 9,5% у порівнянні з попереднім роком, а загальний експорт товарів у першому кварталі 2025 року знизився майже на 7%.
Незважаючи на це, функціонування відкритих портів залишається стабільним, навіть в умовах постійних обстрілів та складної ситуації з безпекою. З 18 морських портів, які діяли до початку повномасштабної війни, наразі активно працюють лише десять. Серед них — порти Великої Одеси, а також Дунайського регіону, зокрема Південний, Одеса, Чорноморськ, Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ.
На жаль, порти Миколаїв, Ольвія і Білгород-Дністровський не можуть функціонувати в повному обсязі через безпекові обмеження, адже доступ до них заборонений. Також залишається закритим морський порт Херсон, що ускладнює ситуацію на ринку вантажоперевезень.