У травні 2025 року Україна зафіксувала новий рекорд імпорту скрапленого газу, досягши показника в 77,5 тисячі тонн. Це на 27% більше в порівнянні з квітнем і є найвищим результатом з вересня 2024 року. Як зазначає аналітичний ресурс enkorr, хоча місячний приріст вражає, загальний обсяг імпорту все ж на 8% менший, ніж у аналогічному місяці минулого року.
Значне зростання імпорту супроводжувалося й підвищенням кількості компаній, що займаються цим бізнесом — їх стало 86, що на 12% більше, ніж раніше. Лідером серед імпортерів у травні залишалася компанія БРСМ-Нафта, яка ввезла 10 тисяч тонн автогазу, проте це на 10% менше, ніж у попередньому місяці. Її частка на ринку залишається суттєвою.
Відзначаються також значні досягнення таких компаній, як:
- Надєжда — 7,1 тисячі тонн (+90%)
- Авантаж — 6,9 тисячі тонн (+93%)
Ці підприємства зробили акцент на залізничні постачання, які зросли на 90%, досягши 13,3 тисячі тонн — найвищого показника за останні 8 місяців. Основний внесок у цей приріст зробила компанія Надєжда, активізувавши закупівлі.
Основні шляхи постачання автогазу до України були такими:
- Морські перевезення через південні термінали на Дунаї — 35 тисяч тонн (+2%)
- Автопартії — 29,3 тисячі тонн (+50%)
- Залізничні перевезення — 13,3 тисячі тонн (+90%)
Серед основних країн постачальників автогазу виділяються:
- Румунія — 10,7 тисячі тонн (+61%)
- Литва — 9,8 тисячі тонн (+24%)
Таке різке зростання обсягів імпорту призвело до створення профіциту на ринку, що змусило виробників знижувати ціни на продукцію. Учасники ринку повідомляють, що трейдери часто реалізували LPG із мінімальною або навіть нульовою націнкою, аби уникнути перевантаження складів, пише Панорама Українських Подій.